vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Futsal är inte min grej

Publicerad 2011-11-23 11:02:32 i MAI gammal 2012,

Tredje träningen i rad igår, man borde väll börja tro att toppformen är på väg men så är inte fallet. Även fast spelet börjar sitta så är de fortfarande idel juniormisstag och dåliga beslut. Sen att man inte kan avsluta för tillfället måste jag mestadels skylla på att det är för långt till motståndarnas mål.  Ja man är ju helt slut när man kommer fram. Blir bara målen lite större och konditionen lite bättre måste jag vara aktuell som forward. 

Mest nöjd med gårdagens träning är jag över soloraiden som innehöll två suldragningar i sidled samt en patenterad Martin Karlsson tunnel, alltså klacka bollen sin igen fot och tunnel, tyvärr blev avslutet total kass men nöjd med vägen dit.

Även nöjd med att mitt lag inte släppte in något mål på hela träningen. Dock gjorde vi bara ett framåt och det mot Thaléns lag. Så jag ser mig som segrare i den matchen även fast hans lag av en händelse vann mot det tredje laget på träningen. Men är ju enbart interna matcher som räknas i min statistik så de va skönt.

Oskar och Stefan var på träningen igår också, båda två är riktigt duktiga spelare, verkar även vara sköna killar båda två och det hade varit kul om de valde spel i MAI. Med dessa två herrar plus en motiverad Thell kan det bli bra i slutändan. Då har vi en bred trupp med flera bra alternativ på alla platser. 

Även en ny junior med, eller junior och junior en kille som är i junioråldern som lirat med Ödeshög som skrivit på. Filip hette han och imponerade på mig. Stark och bra löpvägar, bra värvning på sikt och han kan säkert vara med och fajtas lite grann längre fram när de börjar bli grönt ute, ja alltså grönt på riktigt.

Är ju även cup i helgen. Själv är jag på tränarkurs därav att ajg inte finns med i något av lagen, eller som någon sa att det hörs för mycket när man tjötar på domaren i en liten hall så MAI vill jobba upp sitt rykte, då blev jag placerad på sidan :P. Nej men skämt åsido, målvaktstränarkurs bas 1.

Två dagars målvaktstränar utbildning alltså. Ska bli riktigt intressant och kul då jag inte har någon bakgrund alls som målvakt. Mer än den kvarten jag höll nollan som 16åring i min andra division fyra match mot BK sport borta. Matchens akrobatikräddning stod det dagen efter i folket i och med en riktig kalas räddning. Har fortfarande kvar artiklarna någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela