vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Full fart i Prästköp

Publicerad 2011-11-06 19:38:57 i

Ja det är kanske inte en rubrik som så många hade kunnat tänka sig för någon vecka sedan eller år heller för den delen. Men anledningen till besöket var en 25 års fest och trevligt var det. Även fast det fanns vissa problem att hitta dit. 

Men söndag, och lista.

Fem höjdpunkter från säsongen 2011 i MAI är det som listas idag. Kan ju vara lämpligt då jag idag meddelat att jag spelar i MAI även 2012

5. Juniorer som tar för sig finns i många föreningar, dock tycker jag det är ovanligt hög kvalité i MAI mot vad jag tidigare varit med om. Framförallt ambitösa killar och det är något jag tycker är jäkligt kul. Finns inte mycket som motiverar mig att träna men att få spöa juniorkillar är alltid kul på träning och gör i varje fall för mig träningen roligare.

4. Välkomnandet i föreningen. Väldigt viktigt när man är ny att folk verkligen bjuder in än till gemenskapen och det var riktigt bra i MAI. Både från styrelse, spelare och även övrigt folk runt om som gjorde att man kände sig välkommen, och i slutändan kunde spela bra fotboll. Ja så fort Hedlund insåg att jag va antingen mittback eller forward.

3. Segern mot Tubbe hemma var skön då vi missat två derbymatcher, både pga av dåligt spel i premiären samt att vi blev bortdömda i matchen mot Södra. 3-0 var också i underkant, tror nästan vi gjorde vår bästa match just den och de va riktigt skoj att spela när vi va så överlägsna. Med det spelet hela året hade vi hamnat bra mycket högre upp tror jag.

2. Mannen i Kristberg. Att komma till Kristberg var något jag inför matchen var ganska nervös för. Ett lag som var riktigt dåligt enligt tabellen och vi hade gått jävligt knackigt. Att de sedan börjar matchen med att backa på avspark var något nytt i taktik väg för mig. men den riktigt höjdpunkten som etsar sig kvar i minnet från matchen är gollen med vovosela som blåste ut ett öronbedövande ljud med jämna mellanrum. Enbart i Kristberg, va de någon som sa, och ja de kan man nog hålla med om

1. Måste väll vara egoist och säga att höjdpunkten för mig har varit den egna insatsen. Va länge sen jag kände att jag faktiskt utvecklats som spelare och blivit bättre. Vilket också intresset för mig som spelare från andra klubbar tyder på. Men faktum är att jag inte sen Hagens tid i MIF har känt att jag faktiskt gått framåt i min utveckling. Ett par matcher kändes det verkligen som att jag va tillbaka i 2004 års form. Och det är en otrolig skön känsla att faktiskt känna att de fortfarande går att utvecklas. Det hoppas jag att jag får göra även nästa år.

Är det så enkelt som att man blir bättre när man tränar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela