vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Att vara eller att icke vara.. Student?

Publicerad 2011-11-08 06:34:26 i Allmänt,

Efter ett par år utanför arbetsplatsens tider och bara studentliv, ja samt sjukt sköna tider när jag jobbat. Nuförtiden är det tungt att ta 07:30 tåget till Mantorp och man får nästan tvinga sig upp.

Sen hamnar man på praktik och jag tyckte till en början riktigt synd om mig själv som kommer vara tvungen att gå upp hur tidigt som helst. I 20 dagar.

Det kändes egoistiskt, kom och tänka på daxdoor tiden, så började jag jobba 06:45 alltså om tio minuter vilket innebar att jag gick upp ännu tidigare än nu, i 16 månader. Eller iofs va de rätt så mycket sjukdagar så säg iaf 14 månader.

Det jag vill komma fram till att lärare har rätt goa arbetstider, även fast jag i detta fall reser 90 minuter enkel resa varje dag till praktiken. De är fortfarande bättre än de jag hade på daxdoor iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela