vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Arbetsdator eller studentdator

Publicerad 2011-11-16 12:34:09 i Allmänt,

Fantastiskt vilken skillnad det är på arbetsplatser. Sitter på praktiken och har precis fått en bärbar dator som jag ska använda under mina praktik veckor, det känns ju ganska bra och naturligt då alla andra på skolan har nya macbooks. Men tänker då på den arbetsplats jag är på till vardags, där jag som lärare inte ens har en dator. Vara bara fastanställda som fick datorer nu vid första vändan och vi är då ett par som inte fick en dator att arbeta med. Så jag har alltså större förutsättningar som lärarstudent på Katrineholm än vad jag har som ansälld lärarevikarie på 40% i Mjölby.

Tål att tänkas på.

Spyr som sagt på SJ idag. Va ju lite kaxig och berömma dom för någon dag sedan. inte bra.

Sitter alltså på praktiken och inväntar lektion nu. Fantastiskt, kan slänga upp ett inlägg samtidigt som jag samlar information till lektionen. För övrigt är det en ny utmaning att undervisa i en klass där alla har en dator uppe. Måste man verkligen spetsa sina pedagogiska kunskaper. Liksom förr i tiden skickade vi lappar till varandra under lektionstid, nu sitter eleverna på skype, facebook och snackar med varandra. Skolvärlden utvecklas.

Ska bli kul att se hur Mjölby Södra - Östria går ikväll. Vågar väll inte tippa men har en känsla av att Östria iaf bör göra 3-4 framåt och borde inte släppa något bakåt nu när Södra tappat Modou. Iofs kanske Sandström petar in ett.

Säg 4-1 till Östria.

3-0 i matcher till mig mot Thalén i 4  mot 4 säsongen 2012. Eller vi kanske ska räkna sammanlagda träningsvinster så vi kör på 1-0.

Det största dataproblemet som finns i katrineholm är att det är kallt i lärarrummet då det inte står massa burkar och surrar och alstrar värme. Ibland lever vi i olika verkligheter även fast vi ska ha en likvärdig skola riket över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela