vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Lite EM tankar

Publicerad 2011-12-02 21:38:10 i Fotboll,

Ja nu är de väll såhär att alla som tror dom har någon form av insikt i landslags fotbollen kommer diskutera kring sommarens höjdpunkt, det kommer vara analyser kring allt både från journalister och Svenssons och vi kommer bli över exponerade av artiklar som berör Sveriges chanser inför mästerskapet. Samtidigt kommer varenda ord som sägs från Zlatan sättas in ett sammanhang kring EM och har han en dålig dag kommer hela Sveriges chanser till avancemang förkastas och allt kommer blir grått och mörkt.

Ja så här långt är nog min analys ganska rätt skulle jag tro. Men.. EM kan vara bland det roligaste som finns i idrottsväg. Hade bara Argentina och Brasilien fått vara med så hade det varit en större fest än VM skulle jag vilja påstå. 

Att det kommer skrivas märkte ni som läste första stycket att jag anser vara ganska dåligt. Eller nja kanske inte, men jag tycker det blir för mkt fokus från hela journalist kåren, men jag lovar att jag är en av dom som kommer läsa allt och att jag är en av dom som kommer försöka analysera hela EM trots att jag absolut itne har någon kunskap i ämnet. Det är det som är charmen, att alla får tycka, att alla känner sig involverade. Det är charmen med stora mästerskap och jag älskar det. 

Vad gäller fotbollen, ja jag vetifan. Blir nog svårt man jag hoppas att Sverige kan ta sig vidare, är så mkt roligare att följa ett mästerskap då. Men jag tror fortfarande att det centrala mittfältet är för dåligt för att gå långt, både defensivt och offensivt, samt att Sverige i dagsläget är alldeles för beroende av att Mellberg gör kanonmatcher. Men de är vad jag tror. Men jag hoppas, verkligen hoppas att Zlatan prickar storformen och skjuter oss till semi. Satan vad kul de hade varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela