vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Har blivit som Glader

Publicerad 2011-12-29 13:00:28 i MAI gammal 2012,

Ja det är inte något positivt. Uppdateringarna lyser med sin frånvaro. Men nu börjar det bli dags att komma igång. Bara fem dagar kvar till säsongen börjar på "riktigt" och man får komma igång igen, och det kan behövas. Gäller bara att ha något pass i benen innan tisdag efter två dagars hårdkörning så känner iaf jag mig i lite bättre form än under julhelgen som spenderades sängliggande. Samt att jag hoppas kunna hitta lite sug efter löpning nu när en ny pulsklocka är i min ägo, får tacka sambon samt MAI som gjorde köpet möjligt, det lönar sig att få priset som årets spelare.

Tänkte klargöra lite hur min roll i MAI kommer se ut under våren när vi drar igång. Tycker att det kan vara på sin plats för de som undrar. Tanken är alltså att jag tillsammans med Crille och Hedlund ska bilda tränartrio där Hedlund är huvudansvarig och sköter det mesta, Crille är då som förra året Assisterande och har tillsammans med Richard det huvudsakliga ansvaret för sportsliga resultatet.

Min roll som är en form av spelande assisterande/hjälptränare riktar sig i stora drag mot att hjälpa till med träningsupplägg samt att hålla i vissa delar av träningarna. Det vi kom fram till under det möte som skedde under sista träningen är att jag då två gånger i veckan tillsammans med Crille ska hålla i delar av träningarna. Detta för att Hedlund ska sköta målvaktsbiten. Under en av träningarna kommer jag vara instruktör under en del av träningen för att sedan delta och under det andra passet kommer jag delta som spelare fast vara delaktig i planering. 

Det taktiska och uttagningar är helt upp till Crille och Hedlund då jag i den situationen är spelare först och främst. Men naturligtvis kommer jag nog ha åsikter och tankar men det är alltså de andra två som sköter det. Där ser jag själv mig mer som ett bollplank

Sen ska jag även försöka slå Thalén så många gånger som möjligt och tunnla Sternis när han behagar ta sig hem från Tyskland. Men det har inget med den rollen att göra. 

Imorgon kommer en längre årskrönika har jag tänkte för att sedan efter nyår blicka framåt och ge er tankar inför nästa säsong. 

Men nu är de dags för Rydskogen igen. Wohoo!!!.. Undrar hur de går för de andra i truppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela