vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Goda besked

Publicerad 2011-12-01 16:09:10 i MAI gammal 2012,

Efter att ha varit datalös, eller inte datalös men tidslös och inte haft en sekund över för att placera mig här på ett par dagar så möts jag av en uppdatering av Hedlund. Både Thell och Martin Johansson har då bestämt sig för att spela fotboll i MAI:s seniorverksamhet iår. Fler och fler har suget vilket är riktigt roligt, härligt att verksamheten lockar.

Börjar styra upp sig nu, va ute i tisdags och tränade och hade väll ambitionen att skriva lite tankar efter cupen men så blev det inte. Istället så blev de en bra träning med kanske den bästa målvaktsinsatsen någonsin i Dacke hallens hsitoria. Eller nja.. Kanske inte.

Men några fakta. 
  • Hade inte velat vara i Antons skor när maten serverades dagen efter cupen
  • Hedlund såg lite väl nöjd ut
  • Futsal är ett helt eget spel och man kan inte dra några slutsatser inför utesäsongen
  • Södra mönstrade ett bra lag och vann rättvist
  • Tror vi har ett större fokus på Södracupen
  • Är starkt att ha två lag där enbart en spelare är född på 80-talet (gubben Bäckström)
  • Verkar inte ha blivit några skador i a-truppen vilket alltid är en stor risk med inomhusfotboll
Nu hoppas vi bara på att några påskrifter sker under veckan eller iaf nästa vecka så kan vi börja diskutera chanser på allvar. 

Jävligt kul med Martin och go killer som höjer omklädningsrummet samt en duktig fotbollspelare. Härligt.

Också kul att John bestämt sig. Va riktigt kul att se honom i tisdags, det smällde mer än vad det gjort sen jag kom till klubben, underbar inställning.

Även kul med besök och provspel från andra sidan ån. Dom skulle ju inte tappa någon mer än Modou vad jag fattade som på bloggen men det kanske inte riktigt stämde. Inte det helller. Men hur som helst inget klart mer än att jag tyckte det såg positivt ut. 

Ska sätta mig ned med Hedlund och se över om det finns något intresse med filmade intervjuer och så när jag är tillbaka i Mjölby. Blir nog runt lucia då det är rätt mycket nu.. Helgen spenderas nämligen på hotell ekoxen på tränarutbildning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela