vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Fantastisk mat

Publicerad 2011-12-03 19:54:17 i MAI gammal 2012,

Det första intrycket från dagens tränarkurs beskrivs som rubriken, är inte helt fel med hotellfrukost och en fantastisk lunch buffé. Helt okej måste jag säga, även en mysig kvälls middag och magen är full. Det är skönt att vara på kurs men det är en stor fara med kilona.

Lite övriga intryck som jag har såhär efter första kursdagen
  • Bas 2 är helt annat än bas 1 vilket är skönt. Var ganska trött på alla tränare som har pojk och flicklag i sjuårsåldern. Nu börjar det diskuteras riktig fotboll och riktiga problem
  • Man undrar lite sådär ibland hur vissa når den nivå de är på med aningen skumma resonemang. Men det kanske är alla vi andra som lyssnar som har fel
  • Det är otroligt viktigt med bra instruktörer, jag är grymt nöjd med de två som håller denna kursen.
  • Har man en pedagogisk utbildning som idrottslärare är det inte mycket nytt utan det mesta är saker som är ganska självklara. Men diskussioner med kursdeltagare och instruktörer gör att kursen ger väldigt mycket nya infallsvinklar som man inte själv ser.
  • Jag känner att jag utvecklas när jag är iväg och jag hoppas kunna ta med en del till vår verksamhet och tillföra en del nya tankar, ideér samt hjälpa till i utvecklingen bland framförallt de yngre
  • Oerhört viktigt med bra kursdeltagare och de jag arbetat med har gett mig mycket nytt och nyttigt. Tror att den typen av fortbildning är underskattad. Ungdomstränar seminarier i föreningarna kring träning tror jag kan vara en ny väg att gå.
Nu efter att kaffet börjar ta sig ur systemet så börjar trötthet smyga sig in så de blir att diska för att sedan dö en stund i soffan, 09:00 imorgon drar vi igång igen med dag 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela