vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Dags för juluppehåll

Publicerad 2011-12-21 16:10:44 i MAI gammal 2012,

Tisdagens träning bjöd på spel som vanligt. Bra fart faktiskt, tycker redan nu det är bättre fart än dom träningarna inomhus jag hann med förra året när jag skrev på för MAI. Det är ju ett gott tecken. 

  • Ett bra planeringsmöte innan träningen, jag, Crille och Hedlund är överens om hur vi vill att de ska se ut och upplägget fram till träningsmatchern är klart. Kul att få vara med och påverka på riktigt.
  • Mitt uppdrag som ledare blir delat, en gång i veckan som delaktig i planeringen och en träning i veckan som instruktör. Av fyra pass kan man säga att jag ska träna 3 och 1/2 och vara med som instruktör 1/2. Känns inspirerande och intressant.
  • De nya vi fått in höjer, blir mer och mer imponerad av Thell, inte bara en skön kille utan en riktigt bra spelare. Även Friberg höjer vet jag men svårt att säga något vidare i och med hans skada.
  • Sternis brorsa ska tydligen ha ritat på vad jag förstår. Får se om det stämmer. Herman har gjort de bra på träningarna han varit med och ser ut att gå in i gruppen på ett bra sätt, verkar ha en riktigt bra inställning och det är väldigt viktigt.
  • Får se vad som händer med truppen till Januari. Är ett par saker på gång som verkar intressanta tycker jag.
Lite mer tankar kommer senare när jag tagit jullov på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela