vitainduecento

småbarnsförälder lärare fotbollstränare

Vad har hänt sen sist

Publicerad 2013-10-10 13:49:52 i Personligt,

Livet kan ju se olika ut och man hamnar ofta på villovägar mer än en gång i livet. Att man varit ute på villovägar runt om i vårt avlånga land är ju ganska klart då mellanlandningarna varit många runt om i Sverige. Numer har man slagit sig till ro i en lagom stor stad och äntligen börjat hitta hem känns det som. Tänkte ge en kort update för gamla läsare kring vart jag just nu befinner mig i livet

Ett nytt tränaruppdrag är ju otroligt roligt. Efter några års utbildning fick man till en början uppdraget att jobba med fotboll på kvällstid inom förbundet. Fantastiskt kul och har träffat många trevliga figurer under året lopp inte minst under de fantastiska dagarna i Mönchengladbach i Mars. Klubbesök, tränarutbildningar och zon verksamhet är bara några saker som man hunnit med under åren och på lördag är det Igelfors som gäller och zonturnering med Linköpings zonen som jag är kapten för.

Har även hunnit med att varva ned med spelandet i div.5 och gjort ett misslyckat år i distriktets näst sämsta serie. Istället för att trappa ned ytterligare kom frågan om jag var intresserad av att träna laget tillsammans med Reijmyres svar på Tommy Söderberg och naturligtvis tackade jag ja till den möjligheten. Så 2014 är jag också tränare i Finspångs FK och vår resa har börjat intensivt och roligt.

På det mer personliga planet lever vi och frodas och just nu är jag pappaledig och hänger med Siri varje dag. otroligt kul och utmanande då man har hand om en lite tjej på nästan 14 månader. Vi bor som sagt i Finspång där livet rullar på i lagom takt och jobbar gör jag i Norrköping. Idrott och Historia står mestadels på schemat även fast det bryter av med Hälsopedagogik och Träningslära ibland. En stor utmaning men också det kul och inspirerande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tobias Karlsson

Bloggar om fotboll mestadels men även familjen och annat gott som händer i livet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela